Betgames stanowi jedną z najświeższych usług dodatkowych w ofercie bukmachera STS. Jako że przyjęła się bardzo dobrze, polski operator stale wzbogaca ją o nowe gry karciane – a jedną z tych najnowszych jest Poker 6+. Czym tak właściwie on jest, w jaki sposób można go typować i na czym polegają różnice między nim a standardowym pokerem właśnie z Betgames? O tym wszystkim powiemy w naszym poradniku.

Przypominamy, że w usłudze Betgames obserwujemy symulacje gier karcianych na żywo i typujemy. Nie jesteśmy więc aktywnie zamieszani w przebieg rozdań, a całość ma charakter standardowych zakładów na żywo. Dlatego poker online w STS jest legalną rozgrywką, która możemy obstawiać bezpiecznie.
Poker 6+ – opis hazardowej gry karcianej
Poker 6+ można śmiało nazwać odmianą pokera bardzo bliską zasadami do jego najpopularniejszej wersji – Texas Holdem. Podstawową jej różnicą jest jednak działanie na bazie talii składającej się z zaledwie 36 kart (w porównaniu do pełnej talii 52 kart). Talia ta zawiera w sobie wyłącznie karty od 6 w górę, czemu też zawdzięcza swoją nazwę.
Darmowe 29 PLN bez depozytu w STS
Kod promocyjny: BETONLINE
Na samej talii różnice między dwiema wspomnianymi odmianami pokera się nie kończą. Poker 6+ bowiem prezentuje inny rozkład mocy układów – choć nadal wygrywa w nim gracz z lepszym układem, te (za sprawą specyfiki talii) różnią się swoją siłą. Podobnie zresztą, jak same zasady, które dokładniej zaprezentujemy w dalszej części naszego poradnika.
Poker 6+ na chwilę obecną możliwy jest do obstawiania wyłącznie u bukmachera STS. Inni bukmacherzy, u których poker przez internet jest dostępny nie oferują jeszcze tej odmiany gry karcianej.
Typowanie Pokera 6+ w Betgames – zasady i przebieg
Poker 6+ to pojedynek dwóch graczy (w przeciwieństwie do sześciu z Texas Hold’em Pokera), z których jeden jest krupierem. Jedno rozdanie zostało w nim podzielone aż na pięć etapów, po każdym z których możliwe jest typowanie. Owe etapy to:
- Tasowanie kart przez krupiera – już na tym etapie (wyjątkowo w jego trakcie) jesteśmy w stanie typować. Mamy na to 30 sekund – zakłady tutaj nie mają wpływu na typowanie w kolejnych rundach.
- Rozdanie dwóch kart odkrytych graczowi oraz dwóch zakrytych krupierowi – po nim mamy 10 sekund na własne typy.
- Umiejscowienie trzech kart wspólnych na środku stołu – w czasie tak zwanego flopa mamy kolejne 10 sekund na obstawianie.
- Dołożenie czwartej karty wspólnej – to tak zwany turn, po którym mamy 15 sekund na typowanie.
- Dołożenie piątej (ostatniej) karty wspólnej – po tym etapie, zwanym też riverem będziemy mieli 20 sekund na typowanie.
Po wszystkich etapach następuje rozwiązanie wszystkich zakładów i odsłonięcie dwóch kart, którymi dysponuje krupier. Wygra ten z uczestników rozgrywki, który będzie dysponował silniejszym układem. Im późniejszy etap wybierzemy do typowania, tym mniejszy kurs będziemy mieli na prawdopodobne opcje – jest to zresztą logiczne, bo będziemy mieli większą szansę na ich odgadnięcie. Warto więc typować tak wcześnie, jak tylko się da, zawsze jednak podążając za własną logiką.

Z perspektywy typującego mamy do dyspozycji kilka różnych opcji obstawiania. Możemy wskazać:
- Wynik rozdania, a zatem wygraną krupiera lub gracza, albo też remis.
- Zwycięski układ, przy czym tutaj nie ma znaczenia, który z uczestników rozdania wygra za jego pośrednictwem.
Układy w Pokerze 6+
Istnieje dziesięć różnych układów w Pokerze 6+ i choć wiele z nich pokrywa się mocą z tymi znanymi z klasycznego Poker Texas Holdem, kilka różnic jest widocznych gołym okiem. Poniżej przedstawiamy wszystkie dostępne układy, począwszy od najsłabszego, na najmocniejszym kończąc, wraz z przykładami oraz krótkim ich opisem.
Legalny bukmacher | Oferta bonusów | Kod promocyjny |
---|---|---|
sts.pl | 29 PLN bez depozytu | Kod: BETONLINE |
efortuna.pl | Freebet 20 PLN | Kod: BETONLINE |
betfan.pl | 100 PLN bez ryzyka | Kod: BETONLINE |
- Wysoka karta w najsłabszym układzie żadna karta nie tworzy jakiejkolwiek kombinacji. Przykład: as pik, król karo, szóstka kier, ósemka pik, dziesiątka karo.
- Para – dwie karty o tej samej wartości. Przykład: król pik, król kier.
- Dwie pary – dwie party kart o tej samej wartości. Przykład: król pik i król kier oraz dziesiątka karo i dziesiątka kier.
- Strit – pięć kart w dobrej kolejności, ale w innym kolorze. Przykład: szóstka, siódemka, ósemka, dziewiątka, dziesiątka. Uwaga! As może stanowić dolny i górny koniec strita.
- Trójka – trzy karty o tej samej wartości. Przykład: walet kier, walet karo i walet pik.
- Full – trójka i para w jednym układzie. Przykład: król pik, król kier i król karo oraz szóstka kier i szóstka karo.
- Kolor – pięć kart w tym samym kolorze, ale w różnej kolejności. Przykład: król karo, królowa karo, siódemka karo, dziewiątka karo oraz szóstka karo.
- Kareta – cztery karty o tej samej wartości. Przykład: as karo, as kier, as pik, as trefl.
- Poker – strit w tym samym kolorze, w dobrej kolejności, ale innej od tej znanej z pokera królewskiego (niekończącej się na asie). Przykład: ósemka, dziewiątka, dziesiątka, walet, królowa w tym samym kolorze.
- Poker królewski – strit od dziesiątki do asa, w tym samym kolorze. Jedyna opcja: dziesiątka, walet, królowa, król, as w tym samym kolorze.
Warto wspomnieć, iż do remisu nie dochodzi od razu. Przy tym samym układzie są bowiem porównywane wartości kart składowych – wygrywa gracz z tymi, które są większe. Jeśli nie jest to możliwe do określenia, następuje właśnie remis (zwany też podziałem), a zwycięzcy okazują się obaj z graczy biorących udział w danym rozdaniu (typując na któregokolwiek z nich wygramy). Układ musi się składać z dwóch kart gracza i trzech kart wspólnych.